fredag 24 juli 2009

Mycket semestertjat blir det

Insåg just att jag bara skrivit om semester och att hinna med att hinna med och inte hinna med och... Ja, i alla fall. Lite bakgrund till min åstadkommande-fixering kanske vore på sin plats:
Mars 09 - tillträde till ett riktigt renoveringsobjekt modell stort hus. Vi trodde så klart att det skulle vara enkelt att slabba upp lite färg på väggarna och listerna...
April 09 - flytta in i halvrenoverat hus, efter att vi en vecka före flytt kom på att vi skulle montera ner murad kamin/pizzaugn tegelsten för tegelsten. Man kan säga att annat fick prioriteras ned...
Maj 09 - penslarna fortsatte glöda parallellt med jobbresor och allmän uppackning.
Juni 09 - Snart semester och lite lugn och ro! Trodde vi ja... Golvläggning i matsal, där vårt enda matbord finns. Tur att vädret var bra, det blev många måltider på altanen. Dottern kom också på att hon ville byta sovrum till det enda rummet vi inte hunnit röra. Där fick vi semestern färdigplanerad!
Juli 09 - vi kom på att all kvällssol försvann bakom ett par störande tallar och då måste man ju göra något åt det. Istället för att fixa barnrum sågade vi ner träd och målade färdigt hela trapphuset.

På något underligt sätt får varje avverkad punkt på att-göra-listan konsekvensen att det kommer till nya punkter. Istället för att beta av tycks vi hela tiden utöka listan... Därav min fixering vid detta just nu. När semester i min (tidigare, hyrestgästiga, värld) innebar att jag egentligen borde sitta och slappa och läsa bra böcker. Men det här är också kul! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar